Ana içeriğe atla

İki Satışın Değerlendirmesi

Şubat itibarıyla RTALB biriktirmeye başlamıştım. Geleceği parlak bir sektörde iş yapıyor bence ve gözümden kaçmadıysa borsada kendi alanındaki tek şirket.

Sağlık alanında yatırım yapmak için şirketleri araştırırken gözüme çarpmıştı ve ilk olarak 2000 lot hedef belirlemiştim. Hala bu hedefimi koruyor olsam da koronavirüs nedeniyle fiyatındaki ani yükseliş nedeniyle şimdilik 1 lotu hariç tamamını kar satışı için elimden çıkardım.

Görünen o ki bunu yapmakta biraz erken davranmışım, yine de yaptığımın o kadar da yanlış olduğunu düşünmüyorum. Tekrar ilk satın almış olduğum fiyatlara indiğinde biriktirmeye başlayacağım.

731 lot RTALB'ı 13 Mart 2020 tarihinde toplam 2171 TL'ye satmıştım. O tarihte değil de 20 Mart 2020'de elimden çıkarsaydım 3201TL'ye satabilirmişim.

RTALB'ı şimdilik bir kenara bırakıp ISYAT'a bakalım kısaca. ISYAT dikkatimi ilk defa Latteden Borsaya'nın biriktirmeye başlamasıyla çekmişti. Kendisi sanırım sonrasında biriktirmeyi bırakmıştı ama ben Engin Yılmaz gibi biriktirmeye / elimde tutmaya devam ettim. Ta ki 20 Mart 2020'ye kadar. Bu tarihte elimdeki ISYAT'ları 1 lotu hariç tamamını elimden çıkardım:
20.03.2020 ISYAT Satış:
3,090 TL * 999 = 3086 TL
Bu satışı yapmasaydım yarın hisse başı 0,3430 TL temettü alacaktım, yani toplamda:
1000 * 0,3430 = 343 TL
ISYAT'ın şu anki fiyatına (2,76 - 0,3430 = 2,417 TL) göre elde ettiğim bu temettüyle de ISYAT'taki lot sayımı 1000'den 1141'e çıkarabilecektim.

Planım ISYAT'ta yaptığım kar satışıyla temettüyle yapabileceğimden daha çok miktarda lot sayımı artırmaktı. Bu planın henüz işe yarayıp yaramayacağını bilmiyorum. Kağıt üzerindeki hesap şu şekilde:
3086 / 2,417 = 1276 lot
1276 - 1141 = 135 lot
Görüldüğü gibi 135 lot gibi bir karım olabilir tercih ettiğim bu yol sayesinde. Gerçekte böyle olabilecek mi bunu zaman gösterecek. ISYAT için brüt takas uygulanmaya başlandı. Bu yüzden ISYAT satışından gelen paraları başka hisseler için harcayacağım.

ISYAT alımlarımıysa sonraki aylara bırakacağım. Bu alımları yaparken 3086 TL'ye 1141'den çok ISYAT hissesi satın alabilirsem zarar etmedim diyebilirim sanırım.

Yorumlar

  1. RTALB bugün 6,39 TL. Evet RTALB'ı satmakla büyük hata etmişim. Ben bırak trend yönünün değişmemesini daha trendin başında satış yapmışım. Üstelik bunu ilk yapışım da değil SMART ve KFEIN'de de benzer bir hareket yapmıştım.

    Yapmam gereken hazır RTALB gibi bir şirketi erken sayılabilecek bir dönemde fark etmişken olabildiğince çok almakmış.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder